Nieuw: Cursus Zelf Helpen Met Homeopathie - Uitgebreid
okt 2021 - mrt 2022

Wil jij jezelf en je gezin in het geval van een acute ziekte zelf doeltreffend, gezond en veilig kunnen helpen? Op een natuurlijke manier die niet onderdrukt en verzwakt maar die echt geneest en versterkt? Dan heb ik deze cursus voor jou ontwikkeld.

Homeopathie is een beproefde en zeer complete natuurlijke geneeswijze die haar werkzaamheid al meer dan 200 jaar bewijst. Zowel in de professionele praktijk als thuis bij de goed geïnformeerde zelf-behandelaar. Die laatste wil ik je graag helpen te worden. Een thuishomeopaat die op een verantwoorde en effectieve manier zichzelf, gezinsleden en naasten van acute ziekte kan helpen genezen.

Gewoon zoals het hoort, volgens de wetten van de natuur.

Met homeopathie heb je een krachtig geneesgereedschap in eigen handen. En dat is in mijn ogen, zeker in deze tijd, van onschatbare waarde. Nu goed omgaan met acute ziekte en gezondheid, werkt ook preventief en kan vervelende, chronische problematiek in de toekomst helpen voorkomen.

Op de cursusdagen zullen we steeds de theorie en filosofie van holistische geneeskunde in het algemeen en homeopathie in het bijzonder met de praktijk verbinden zodat je straks niet alleen goed weet wat je doet, maar ook echt begrijpt hoe en waarom het werkt. Dit zal je zelfvertrouwen in je behandeling vergroten en je vertrouwen in ons eigen zelfgenezend vermogen versterken.

Wat leer je?

• De basisprincipes van de homeopathie

• de holistische visie op ziekte en gezondheid (vs de visie van de reguliere geneeskunde)

• Het verschil tussen onderdrukking en genezing van ziekte en symptomen

• Acute vs chronische ziekte

• onderscheid maken tussen wat je zelf kunt behandelen en wanneer professionele hulp wenselijk of noodzakelijk is

• Inzicht in ziekte- en genezingsprocessen - hoe deze juist te interpreteren

• Ondersteunen, herstellen, terug in balans brengen en de ontwikkeling stimuleren met celzouten

• praktische geneesmiddelkennis aan de hand van je eigen doosje met 38 belangrijke homeopathische middelen

• Het behandelen van veel voorkomende acute ziekten en situaties (waarbij we kijken naar symptomen, geneesmiddelkeuze, dosering, verloop, etc.):

• EHBO (verwondingen, breuken, verstuikingen, kneuzingen, operaties en ingrepen, etc)

• griep / (besmettelijke) infectieziekten (hoest, verkoudheidsvirussen, hoe zit dat nou precies met infectie?)

• keel / neus / oor (keelontsteking, oorontsteking, neusverkoudheid, holteontstekingen)

• kinderziekten (en hoe dat zit met vaccinaties)

• koorts

• maag / darm (misselijkheid en braken, diarree, wagenziekte)

• blaasontsteking

We maken er samen leuke, interactieve dagen van waarbij genoeg ruimte is voor eigen inbreng, vragen, voorbeelden en andere relevante onderwerpen.

Praktische informatie

Dagen en duur:

De cursus zal plaatsvinden op zaterdagen en bestaan uit 8 dagdelen van 4,5 uur (bij elkaar 36 uur).

Tijden:

We beginnen om half 10 en stoppen om 14 uur. We lassen korte pauzes in waarin ruimte is om even te ontspannen, koffie of thee the pakken en wat te eten. Voor koffie en thee wordt gezorgd.

Locatie:

Groepspraktijk Sivana, Hoofdstraat 40a in St. Jansteen

Data:

30 okt

20 nov

11 dec

8 jan

29 jan

19 feb

19 mrt

9 apr

Investering:

Jouw investering bedraagt 300,-. Dit is inclusief geneesmiddeldoosje met 38 homeopathische middelen twv 50,- en persoonlijke begeleiding na de cursus.

Let op: de cursus vindt doorgang vanaf 5 personen.

Heb je vragen of wil je je direct opgeven? Stuur een bericht door op boven- of onderstaande button te klikken:

Er zullen vanuit Homeopathiepraktijk Welling regelmatig workshops worden georganiseerd met als doel jouw kennis, eigen wijsheid en zelfredzaamheid te vergroten op het gebied van ziek-zijn en gezondheid.
Wil je op de hoogte gehouden worden?
(Let op: dit is niet om je in te schrijven voor de komende cursus; als je je daarvoor op wilt geven graag via de button linksboven of onderaan!)

Schrijf je hier in en ontvang informatie over nieuwe workshops

(je emailadres wordt nooit doorgespeeld en nergens anders voor gebruikt)

Bedankt voor je inschrijving!